payamgps.com

مراحل بازیافت انواع لامپ

مراحل بازیافت انواع لامپ

لامپ های کم مصرف به دلیل وجود مقدار زیادی فلز جیوه با وجود نوردهی بالا دارای کمترین مقدار مصرفی برق هستند. با وجود اینکه به کار بردن مقدار زیاد جیوه در لامپ های کم مصرف مفید است اما با شکستن لامپها و در صورتی که جمع آوری ضایعات لامپها صورت نگیرد وارد شدن جیوه به محیط زیست می تواند خیلی خطرناک باشد. لامپهای LED، فلورسنت و نئون و لامپهای کم مصرف قابل بازیافت هستند که طی مراحل بازیافت انواع لامپ قابلیت جدا شدن شیسشه و فلز جیوه از لامپها وجود دارد و بعنوان مواد مصرفی کارخانه های دیگر بکار برده می شود.

خطرات لامپهای شکسته برای محیط زیست

لامپ جزو وسایل الکترونیکی است که داخل آن فلز سنگین جیوه بکار برده شده است که در صورت جمع آوری نشدن لامپهای شکسته و ورود آن به محیط زیست می تواند خطرات سنگینی داشته باشد. ورود یک کیلوگرم جیوه به خاک باعث عدم رشد گیاهان می شود از این رو بهتر است بازیافت لامپهای شکسته انجام شود.

۳ روش جمع‌آوری جهت بازیافت لامپهای کم مصرف

  • لامپهای بلااستفاده را به فروشگاههای بزرگ فروش لامپ تحویل دهید.
  • لامپهای بلااستفاده را به مکانهای جمع‌آوری لامپهای بازیافتی ببرید.
  • از یک برقکار کمک بخواهید.

بازیافت لامپ های کم مصرف چگونه صورت می گیرد؟

جداسازی برد لامپ و سرپیچ های لامپ

بردهای لامپ های کم مصرف و همچنین سرپیچ لامپ های معیوب در ابتدای کار جدا می شود که می توانید برد لامپ را بفروشید. داخل لامپ های شکسته می توانید خازن های کوچک مس و ترانس ها را جدا کنید.

جدا کردن ترانس و خازن لامپ جدا کردن سرپیچ و برد لامپ

جدا کردن جیوه و شیشه از لامپ

مراحل بازیافت انواع لامپ به این صورت است که لامپهای شکسته داخل بشکه لامپ خور ریخته می شود تا در طی سه مرحله ذرات خطرناک چون مواد جیوه ای به پودر فسفر تبدیل شده و از لامپ جدا شود. در مرحله ای دیگر شیشه لامپ جدا می شود و به صورت پودر شیشه تبدیل می شود و برای کارخانه شیشه بری فرستاده می شود تا بعنوان مواد اصلی استفاده شود.

در این کارخانه پس از عملیات خردایش اولیه، جیوه تقطیر می شود. تقطیر جیوه از پودر فسفر حدود ۱۶ ساعت به طول خواهد انجامید و پودر بایستی تا دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد گرم شود. با این کار، جیوه تبخیر شده و یک پودر فسفر خنثی باقی می ماند که می توان از آن در بخش ساخت و ساز استفاده کرد.

نحوه بازیافت لامپ شکسته
نحوه بازیافت لامپ شکسته

مزایای دستگاه لامپ خور CFL

  1. کاهش هزینه های نگهداری لامپ های سوخته
  2. نگهداری ایمن و عدم امکان انتشار گازهای سمی در محیط
  3. کاهش مشکلات حمل و نقل و زمان کاری
  4. کاربری بسیار آسان
  5. سرعت امحاء بالا (20 لامپ در دقیقه)
  6. هزینه های بسیار پایین تعمیرات و نگهداری دستگاه

خرید ضایعات انواع لامپ

در صورتی که لامپهای کم مصرف خانگی را استفاده می کنید و روشن نمی شود می توانید ابتدا آنرا تعمیر کنید اما در صورت شکستگی لامپ با جمع آوری آن می توانید آنرا به مراکز خرید ضایعات الکترونیکی بفرشید. پیام ضایعات دارای کارمندان مجرب است که قابلیت بازیافت لامپها را با تخصص بالا و وسایل پیشرفته دارد و لامپهای شکسته را با قیمت بالا از شمما خریداری می کند تنها کافیست با شماره 09135816061 صادقی تماس بگیرد.

 

  • آگوست 8, 2019
  • Posted By admin
  • <span>1</span> Comment

1 Comment found

    رضا

    فوریه 3, 2020 @ 9:26 ق.ظ

    سلام لطفا شرایط همکاری رو برای من بفرستید. لامپهای مهتابی و کم مصرف داریم که جمع آوری کردیم. 09183608270

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *