payamgps.com

خرید ضایعات الکترونیکی

شماره تماس:  09124710827  آقای فرهانی

خرید ضایعات الکترونیکی

ضایعات الکترونیکی چیست؟

تجهیزات الکترونیکی شاما تلویزیون، رادیو، کامپیوتر، مانیتور، موبایل و… هستند که پس از خراب شدن و دور ریختن جزو ضایعات الکترونیکی محسوب می شوند. به دلیل استفاده از فلزات خطرناک چون سرب، کادیوم و جیوه زباله های الکترونیکی می توانند آسیب جدی برای محیط زیست محسوب شوند تا جایی که حتی کشورهای اروپایی، آمریکایی و برخی کشورهای آسیایی به فکر بازیافت ضایعات الکترونیکی افتاده اند. سوزاندن و دفع کردن زباله های الکترونیکی می تواند زمین های زیادی را اشغال کند و از آنطرف باعث آلودگی شدید برای محیط زیست و حتی پخش مواد سمی در محیط زیست شود. تعمیر قطعات الکترونیکی و افزایش طول عمر آنها می تواند تا حدودی به کاهش آلودگی ها کمک کند اما بهتر است با یادگیری روش های بازیافت ضایعات الکترونیکی به درستی آنها را بازیافت و حتی از آن قطعات گرانبها چون طلا، پلادیوم، مس استخراج کنند.

زباله های الکترونیکی شامل چه چیزهایی هستند؟

بردهای کامپیوتر، برد موبایل و حتی لوح های فشرده و حتی قطعات الکترونیکی چون مودم، فلش، مانیتور با افزایش طول عمر و خراب شدن تبدیل به قطعات الکترونیکی بی مصرف و به تبع آن جزو زباله های الکترونیکی محسوب می شوند. در کشورهای اروپایی و حتی آمریکا به وفور شاهد تولید این قطعات الکترونیکی هستیم که با مصرف آنها اقدام به صادر کردن آنها به کشورهای جهان سومی می کنند و به دلیل آشنا نبودن با روش های بازیافت ضایعات الکترونیکی در این کشورها شاهد سوزاندن و خرد کردن آنها با دستگاه های آسیاب خردکن هستیم که علاوه بر هزینه بالا باعث افزایش آلودگی محیط زیست در اثر سوزاندن آنها می شود.

زباله های الکترونیکی

روش های بازیافت ضایعات الکترونیکی

به طور عمده در بردهای موبایل، بردهای کامپیوتری قطعات گرانبهایی چون طلا و مس وجود دارد و حتی برخی ادعا می کنند که می توانند 1 تا 2 گرم طلا از بردهای موبایل استخراج کنند. اما به طور عادی بین 700 تا 800 سوت طلا می توان استخراج کرد.

دسته بندی ضایعات بردهای الکترونیکی

بردهای الکترونیکی به چند دسته، بردهای روبار،  بردهای کف بار، بردهای میان بار، بردهای بی بار تقسیم می شوند.

بردهای روبار

این نوع بردها جزو فراوانترین ضایعات الکترونیکی محسوب می شوند که اغلب فلزهای گرانبهایی چون طلا دارند.به طور معمول این نوع بردهای الکترونیکی شامل رله، کریستال، مقاومت، دیود، آی سی، چیپ و… می باشند که قطعات گرانبها جزو آنها می باشد.

بردهای کف بار

بردهای موبایل جزو اصلی ترین نوع بردهای کف بار است که قابلیت استخراج طلا از بردهای موبایل خیلی زیاد است.

بردهای بی بار

تجهیزات مورد استفاده در این نوع بردها غالبا در بردهای مانیتورها، تلویزیون، رادیو و پاور و… استفاده می شود که جزو بی کیفیت ترین انواع بردها برای بازیافت قطعات گرانبها می باشد.

اشتباه رایج هنگام بازیافت ضایعات الکترونیکی

خیلی از خریداران ضایعاتی به تصور اینکه منبع درآمد این نوع ضایعات از پلاستیک استفاده شده در آن است به صورت کیلیویی آن را در دستگاه های آسیاب خردکن می ریزند در صورتی که به ازای پاکسازی 2 کیلوگرم نیاز به یک کیلو سرب است که این از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و بهتر است با داشتن اطلاعات کافی از نحوه بازیافت ضایعات الکترونیکی سود کلانی به دست آورید.

افزایش طول عمر قطعات الکترونیکی

مسلما تا حالا کامپیوتر استوک به گوشتان خورده است. اکثر کشورهای اروپایی قطعات الکترونیکی چون کامپیوتر، تلفن، پرینتر و… را پس از مصرف بعنوان کالای دست دوم راهی کشورهای جهان سومی چون ایران می کنند. در این کشورها با تعمیر این قطعات سعی در بالا بردن افزایش کارایی قطعات دارند که نهایتا 2 سال بیشتر شود.

حتی با افزایش طول عمر قطعات الکترونیکی به 2 سال پس از آن قطعات خراب می شوند و حتما باید اقدام به بازیافت آنها کنید. در صورتی که روش های بازیافت را بدانید کاملا می توانید از آن سود کلانی بدست آورید در غیر این صورت هیچ سودی در بازیافت ضایعات الکترونیکی به روش های سنتی وجود ندارد.

خرید ضایعات الکترونیکی با بالاترین قیمت

با توجه به اهمیت ضایعات الکترونیکی شما می توانید با گرفتن شما تماس ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷ این ضایعات را به بالاترین قیمت در بازار بفروشید.

رعایت نکات زیر هنگام خرید بردهای الکترونیکی

  • بردهایی که کاربرد پزشکی، نظامی یا هوافضا داشته اند معمولا نسبت به بردهای دیگر حاوی طلا و نقره بیشتری هستند.
  • به طور کلی بردها و قطعات الکترونیکی هرچه قدیمی تر باشند، حاوی طلا و نقره بیشتری خواهند بود.
  • برای ارزشگذاری یک برد الکترونیکی باید به میزان چیپ ها و خازن های نصب سطحی موجود در آن، روکش های طلای احتمالی روی برد، کاربردی که برد داشته است، سال ساخت برد و بسیاری از موارد دیگر توجه کرد.
  • بردهای مس بار که معمولا قهوه ای رنگ هستند و از لوازم صوتی – تصویری و لوازم خانگی جدا می شوند، حاوی طلا و نقره بسیار کمی هستند. به همین خاطر این بردها فقط برای بازیافت مس مورد توجه قرار می گیرند.

استخراج طلا از کیت های موبایل و قطعات کامپیوتری

  1. جمع آوری تراشه های فلزی حاوی طلا در پردازنده کامپیوتر، روکش دندان طلا و زیوآلات
  2.   آنها در فنجان قهوه بگذارید.
  3. ریختن دو پیمانه جوهر نمک و یک پیمانه آب اکسیژنه در یک ظرف با هم مخلوط کنید.
  4. محلول جوهر نمک و آب اکسیژنه را در فنجان قهوه بریزید.
  5. می توانید عملیات استخراج طلا را انجام دهید.