payamgps.com

خرید ضایعات موبایل و کامپیوتر

خرید ضایعات موبایل و کامپیوتر

اگر موبایل یا کامپیوتر شما دچار مشکل شده است به جای پرداخت هزینه های بالا جهت تعمیرات، قطعات آن ها را با قیمت بالا جهت فروش به پیام ضایعات بسپرید. پیام ضایعات بهترین و مطمئن ترین خریدار ضایعات موبایل و کامپیوتر شما خواهد بود. پیشنهاد می شود که خرید موبایل و کامپیوتر دست دوم خود را با بالاترین قیمت را به کارشناسان پیام ضایعات با شماره های ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷۰۲۱۴۴۱۲۶۹۲۶(کلیک جهت تماس) بسپارید.

تمامی شرکت ها و موسسات برای اینکه راحت تر کار کنند و نیازهای خود را برطرف کنند به کامپیوتر و لپتاپ نیاز دارند. از طرفی دیگر در اکثر خانه ها کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن مداوم برنامه ها، کامپیوترها نیز روز به روز پیشرفته تر می شوند و کامپیوترهای و جایگزین کردن آن با مدل های جدید است. اگر کامپیوتر شما خراب و یا قدیمی شده باشد هزینه ای که برای تعمیر آن و یا قدیمی جوابگوی نیازهای ما نیستند. بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای داشتن یک سیستم جدید، فروش و بازیافت کامپیوتر قدیمی تعویض قطعات قدیمی با جدید می دهید، تفاوت کمی با ارتقای آن و بازیافت مدل قدیمی دارد. پس خرید یک کامپیوتر جدید مقرون به صرفه تر است.

یک کامپیوتر یا لپتاپ حتی اگر سوخته و از کار افتاده باشد، قطعات زیادی برای بازیافت دارد که شامل فلزات ارزشمند است. اکثر لوازم الکترونیک فلزات سنگینی مانند سرب، لیتیوم، رادیواکتیو، کادمیوم و جیوه دارند که اگر به طور عادی با زباله های دیگر ترکیب شوند، می توانند وارد آب های زیرزمینی شوند و یا اگر سوزانده شوند، آلودگی های جوی و زیست محیطی را به همراه دارند. بسیاری از قطعات کامپیوترها قابل بازیافت هستند و حتی پلاستیک های موجود در آن در بخش ضایعات پلاستیکی قابل استفاده مجدد هستند. باید توجه داشت که ضایعات الکترونیکی زباله نیستند و جایشان در طبیعت نیست و نباید به طور عادی دور ریخته شوند. بازیافت علاوه بر حفظ محیط زیست به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک می کند و باعث حفظ منابع طبیعی می شود.

خرید ضایعات موبایل و کامپیوتر از جمله شغل هایی است که افراد زیادی را مشغول به خود کرده است. ضایعات بخش های الکترونیکی موبایل و کامپیوتر را ضایعات الکترونیکی حساب می کنند. کشورهای بزرگی مانند آمریکا و یا برخی کشورهای اروپایی تعداد زیادی از این ضایعات الکترونیکی را به کشورهایی مانند هند، پاکستان، چین و … می فرستند تا در کارخانه ها مجدداً بازیافت گردند. در ایران هم همین مسیر جهت بازیافت انجام خواهد شد و بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند. در برخی از این ضایعات الکترونیکی مانند بردهای موبایل، طلا و نقره بازیافت خواهد شد که می توان آن را منبع درآمد خوبی جهت خریداران ضایعات موبایل و کامپیوتر دانست.

ضایعات گوشی های موبایل

زمانی که قطعه ای از موبایل شما می سوزد عملاً غیر قابل استفاده می شود و تعمیر مجدد آن نیز هزینه ای بالاتر از گوشی نو را برای شما خواهد داشت. ضایعات موبایل می تواند شامل همه قطعه های موبایل باشد ولی مهم تر از همه برد آن است که ارزشی بالا دارد. زمانی که برد موبایلی بسوزد و یا از کار بیوفتد در واقع راهی جز فروش دستگاه موبایل خود ندارید و می توانید آن را به عنوان ضایعات الکترونیکی به خریدار منصف این کار بسپرید.

انواع ضایعات موبایل

فلزاتی مانند طلا، نقره و پلاتین که قالبا در برد گوشی هستند، ارزشمندترین اجزای موبایل هستند. همچنین از باتری گوشی نیز می‌توان مقداری مس و فلزات کمیاب مانند کادمیوم و نیکل استخراج کرد. به ‌غیر از موارد ذکر شده، آنتن، برد مدارچاپی، صفحه ‌نمایش گوشی، بلندگو و میکروفن را نیز می‌توان به ‌عنوان ضایعات معرفی کرد. ضایعات گوشی نسبت به کامپیوتر و سایز وسایل الکترونیکی ارزش بالاتری دارند و در کشورهای هند، پاکستان و چین افراد زیادی مشغول به جمع ‌آوری آن هستند. همچنین با توجه ‌به بروزرسانی مداوم گوشی‌ های تلفن همراه و عدم تطابق برنامه‌ های جدید با ورژن ‌های قدیمی، روند استفاده از تلفن‌ های همراه جدید و دور ریختن گوشی‌های قدیمی بسیار رو به ‌رشد است. باید توجه داشت که برای به ‌دست ‌آوردن سود بیشتر در این حوزه، باید به حجم زیادی از گوشی ‌های باکیفیت دسترسی داشت و این گوشی‌ ها با قیمت پایینی خریداری شوند تا به ‌جای سود دچار ضرر نشوید. به دلیل محدود بودن فلزات موجود در گوشی ‌های تلفن همراه، بازیافت آن باید توسط فردی متخصص انجام شود که از قسمت ‌های قابل ‌بازیافت گوشی اطلاع دقیق داشته باشد.

جداسازی قطعات موبایل

مرحله اول در بخش بازیافت گوش های موبایل جداسازی مواد خطرناک به روش دستی و با دقت می باشد و موادی که فلزی و یا پلاستیکی در این ضایعات به کار رفته اند، از آن ها جدا خواهند شد.قطعه هایی که با طلا روکش شده اند مانند پین هاو … با ابزارها جدا می شوند و برد را برای جدا سازی موارد دیگر مانند چیپ ها و … از روی بردها به روش های فیزیکی، شیمیایی و غیره آماده می کنند که در این مرحله یک برد خالی از قطعه که روکش طلا دارد، باقی می ماند.

انواع بردهای گوشی برای بازیافت

برای استخراج فلزات گران ‌بهای گوشی ‌های قدیمی و جدید نیاز به دانستن انواع برد و فلزات موجود در آن دارید. اولین دسته بردهای روبار هستند که فلزات آن را می‌توان از کف برد جدا کرد؛ روی برد دولایه مس وجود دارد. در پیچ‌ ها، سوکت ‌ها، پین‌ ها و رله ‌ها انواع فلزات وجود دارند که خریدار این دسته از بردها افرادی هستند که ضایعات مس خریداری می‌کنند. بردهای دیگری که وجود دارند، بردهای میان بار هستند که در آن طلا و پالادیوم وجود دارد؛ ولی به دلیل اینکه این فلزات در معرض دید نیستند، استخراج آن‌ ها نیاز به نیروی متخصص دارد. قطعات بی ‌بار را با روش حمام قلع جداسازی می‌کنند تا فلزات گران ‌بها نمایان شوند. برای بازیافت این بردها از روش‌های هیدرومتالوژی، اسیدانیسیون و ترمو استفاده می‌ شود. دسته بعدی بردهای کف بار هستند که روکش ‌های طلا را در این بردها می‌توان یافت. بازیافت این بردها دقت و تخصص زیادی نیاز دارد؛ زیرا طلای به‌ دست‌ آمده از آن نیاز به احیا دارد. این طلاها عیار پایینی دارند و قیمت پایین‌ تری نسب به طلاهای موجود در بازار دارند.

ضایعات کامپیوترها

کامپیوترهای رومیزی دارای پلاستیک در حدود 32 درصد، 41 درصد آلومنییوم وسرب به میزان 7 درصد می باشند و بقیه موارد آن طلا، نقره و آهن می باشند که با از دور خارج شدن کامپیوترهای دست دوم و سوخته، می توان مقدار زیادی عنصرهایی مانند طلا و نقره را از آن ها استخراج نمود. در واقع بازيافت اصولی اين کامپیوترها که توسط پیام ضایعات صورت می گیرد می تواند جلوی خطرهای ناشی از ورود عنصرهای مضر به محیط زیست را بگیرد.
کامپیوترها دارای قطعات زیادی می باشند که هر کدام از آن ها که بسوزند قابل استفاده نمی باشند و باید تبدیل به ضایعات گردند.

انواع ضایعات کامپیوتر

  • مادر برد کامپیوتر

یکی از مهمترین قطعات یک کامپیوتر برد اصلی یا مادربرد آن است که فلزات گرانبهایی در آن به کار رفته است. در این قطعه فلزاتی مانند طلا، نقره، آلومینیوم و مس به کار رفته است. این قطعه دارای پین و پایه با آبکاری طلا است و همچنین در خازن، آی سی و چیپ های آن نیز می توان فلزات ارزشمند را پیدا کرد.

  • کیس کامپیوتر

کیس ها که وظیفه نگهداری از قطعات و اجزای اصلی کامپیوتر را بر عهده دارند، همانند سایز قطعات ارزشمند نیستند ولی آهن، آلومینیوم و پلاستیک به کار رفته در آن ها را می توان بازیافت کرد. با فروش کیس می توان قسمتی از هزینه خرید کامپیوتر جدید را تامین کرد.

  • کارت گرافیک کامپیوتر

کارت گرافیک نیز مانند مادربرد فلزات ارزشمندی دارد که رسانا و قابل بازیافت هستند. در این قطعه می توان پالادیوم نیز استخراج کرد.

  • رم کامپیوتر

از قسمت رم کامپیوتر می توان برای استخراج طلا استفاده کرد. برای انتقال سریع اطلاعات نیاز به چند چیپ است که در این چیپ ها از روکش های طلا استفاده شده و ارزشمند هستند.

  • هارد کامپیوتر

هارد نیز منبع خوبی برای به دست آوردن طلا و نقره است. از قاب هارد نیز می توان آهن و آلومینیوم استخراج کرد.

  • سی پی یو کامپیوتر

سی پی یو از قسمت های مهم یک کامپیوتر است و نیاز به قطعاتی دارد که بتوانند اطلاعات را با سرعت زیادی منتقل کنند. این سرعت به تولید گرما می انجامد و برای انتقال گرما نیاز به استفاده از طلا در ساخت این قطعه است. علاوه بر طلا، می توان نقره، پلاتین و پالادیوم نیز در این قطعه پیدا کرد. 

  • مانیتور

مانیتورها بردهای الکترونیکی زیادی دارند که شامل فلزات ارزشمند هستند و علاوه بر آن سیم های مسی زیادی در آن وجود دارد که برای بازیافت بسیار سودآور هستند.

مراحل بازیافت ضایعات کامپیوتر

برای انجام بازیافت ابتدا قطعات و اجزای کامپیوتر توسط افراد متخصص و آموزش دیده جداسازی شده و در گروه های مشابه دسته بندی می شوند. این قطعات با روش های مخصوص سوزانده شده و به پودر تبدیل می شوند. یکی از روش های بازیافت ضایعات الکترونیکی روش قالکاری با مس و الکترولیز است که در این روش هر قطعه ای از کامپیوتر که حاوی طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم باشد، در کوره های قالکاری با مس ذوب می شوند تا یک شمش مس به دست بیاید. پس از آن این شمش ها را با روش های خاص مجددا در کوره قرار داده و فلزات گرانبها را از آن استخراج می کنند.

پیام ضایعات خرید این قطعات الکترونیکی را که شامل

  • رم،
  • مادربورد،
  • کارت گرافیک،
  • مانتیورهای CRT،
  • پردازنده،
  • پاور،
  • هارد کامپیوتر،
  • مانیتورهای LCD،
  • کیس،
  • سی دی رام می شود، خواهد بود. این قطعات سوخته یا از کار افتاده به روش های مختلفی از یکدیگر تفکیک خواهند شد.

در صورتی که شما هم جزو فروشندگان موبایل یا کامپیوتر هستید می توانید با پیام ضایعات تماس بگیرید و فروش کامپیوتر و موبایل دست دوم خود را به صورت خریدی منصفانه به آن ها بسپارید.

  • آگوست 16, 2023
  • Posted By admin

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *