payamgps.com

دستگاه پرس ضایعات کارتن

دستگاه پرس ضایعات کارتن

هر ماده‌ای که کاربرد زیادی داشته باشد ناگزیر ضایعات فراوانی نیز دارد. انواع کارتن نیز یکی از همین موارد است. امروزه در بخش‌های مختلف صنعت از کارتن استفاده می‌شود. رایج‌ترین کاربرد آن نیز در بسته‌بندی اجناس گوناگون است. بدیهی است که کاربرد بسته‌بندی رساندن کالا در بهترین شرایط به دست مشتری است. بنابراین به محض تحویل کالا به مشتری ضایعات کارتن تولید می‌شود. حال تصور کنید چه حجم عظیمی از ضایعات کارتن روزانه در سراسر دنیا تولید می‌شود. نکته مثبت این است که می‌توان از بازیافت ضایعات کارتن برای تولید مجدد کارتن استفاده کرد. امّا باید فرایند حمل و نقل و بازیافت صرفه اقتصادی داشته باشد. پرس کردن راه‌حل مشکل حجم زیاد ضایعات کارتن است. یک کارگاه کوچک می‌تواند با خرید دستگاه پرس ضایعات کارتن نقش واسطه در فرایند بازیافت را برعهده بگیرد. ضایعات کارتن شهری جمع‌آوری، پرس و بسته‌بندی شده و پس از رسیدن به حجم مطلوب به کارخانجات بازیافت فروخته می‌شود.

عوامل مؤثر در قیمت دستگاه پرس ضایعات کارتن

ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک دستگاه قیمت آن را تعیین می‌کنند. زیرا قابلیت‌های دستگاه هستند که در سهولت کار، زمان و بازدهی دستگاه اثرگذار هستند. روشن است که هرچه بازدهی یک دستگاه بیشتر باشد قیمت خرید آن نیز بالاتر است. در واقع از نظر اقتصادی، هزینه‌ای که برای خرید دستگاه بهتر پرداخت می‌شود خیلی زود در قالب سود کار باز می‌گردد. در مورد دستگاه پرس کارتن عوامل تعیین کننده عبارتند از:

  • تک فاز یا سه فاز بودن دستگاه
  • عمودی یا افقی بودن دستگاه
  • توان دستگاه پرس
  • 400 کیلویی یا 1000 کیلویی

دستگاه پرس هیدرولیک کارتن

این دستگاه در عموم به دستگاه پرس مچاله‌کن معروف است. در حین پرس ضایعات فشار زیادی به بدنه دستگاه وارد می‌شود. به همین دلیل استحکام شاسی پرس از اهمیت زیادی برخوردار است. در پرس هیدرولیک کارتن، طراحی جک‌های دستگاه بر اساس ظرفیت دستگاه صورت می‌گیرد. اجزای مختلف دستگاه پرس هیدرولیک عبارتند از:

  • جک پرس هیدرولیک
  • پکینگ دستگاه پرس
  • الکتروموتور
  • پمپ هیدرولیک
  • شیر هیدرولیک

نحوه کار پرس هیدرولیک

  1. برای شروع کار دستگاه، سیم‌ها از کف پرس عبور داده شده و به دو قلاب جلوی پرس متصل می‌شود.
  2. سپس از دریچه بالایی ضایعات وارد دستگاه می‌شود.
  3. پرس ضایعات توسط نیروی جک دستگاه صورت می‌گیرد.
  4. این کار تکرار می‌شود تا بسته به ارتفاع موردنظر برسد.
  5. در حین فشار سمبه سر دیگر سیم را از بین شیارهای سمبه رد می‌کنیم.
  6. با بستن دو سر سیم به یکدیگر بسته آماده است.

درآمد پرس کارتن

بازیافت ضایعات کاغذ درآمد خوبی دارد. تغییر نگرش مردم سبب استقبال از محصولات بازیافتی شده است. اکنون اغلب مردم می‌کوشند با استفاده از محصولات بازیافتی نقشی در حفظ منابع طبیعی داشته باشند. کاغذ بازیافتی از محصولاتی است که کیفیت و کارایی مناسبی دارد. به همین خاطر ورود به هریک از مراحل فرایند بازیافت کاغذ سودآوری مناسبی دارد. پرس کارتن نیز یکی از این مراحل است. اگر ضایعات کارتن و مقوا پرس نشود هزینه حمل و نقل آن بسیار زیاد می‌شود. با در نظر گرفتن میزان مصرف سوخت برای حمل و نقل ممکن است حتّی فرایند بازیافت توجیه اقتصادی نداشته باشد. به همین خاطر پرس کارتن برای خریدار ضایعات کارتن و مقوا اهمیت زیادی دارد. برای ورود به این عرصه می‌توان از یکدستگاه پرس کوچک و حتّی دست دوّم شروع کرد.

خریدار ضایعات کارتن و کاغذ

در میان شاخه‌های مختلف صنعت بازیافت، بازیافت کاغذ و مقوا عمر بیشتری دارد. در گذشته نیز خرید ضایعات کارتن و کاغذ صورت می‌گرفت. امروزه خریداران ضایعات کارتن و کاغذ تلاش می‌کنند برای افزایش بازدهی، هدفمند فعالیت کنند. بستن قرارداد با مراکز مهم تولید ضایعات کاغذ مانند مدارس یکی از این اقدامات است. البته هنوز هم جمع‌آوری ضایعات کاغذ از سطح شهر نیز انجام می‌شود.

برای فروش ضایعات کارتن و کاغذ در تهران می‌توانید با شرکت پیام ضایعات تماس بگیرید. کارمندان شرکت پیام ضایعات در هر زمان و مکانی که شما درخواست کنید برای خرید ضایعات کارتن و کاغذ حاضر می‌شوند.

خریدار ضایعات کارتن
خریدار ضایعات کارتن
  • آوریل 29, 2020
  • Posted By admin

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *