payamgps.com

نحوه بازیافت ضایعات لاستیک تایر

نحوه بازیافت ضایعات لاستیک تایر

تایرهای فرسوده خودرو جزو ضایعات لاستیک محسوب می شوند که قابلیت بازیافت کامل آنها با خرد شدن لاستیک ها وجود دارد. با افزایش روز افزون خودرو در جهان مسلما لاستیک تایر در جهان بیشتر می شود از این رو خرید ضایعات لاستیک بیشتر خواهد شد. از بازیافت ضایعات لاستیک تایر محصولاتی چون پودر لاستیک، فلز بازیافتی، آسفالت و قیر پلیمری بدست می آید و حتی قابلیت سوزاندن تایرهای فرسوده و گرفتن سوخت هایی چون گازوئیل و روغن و… وجود دارد.

مواد اصلی تایر خودرو لاستیک یا پلاستیک های مصنوعی است که از دوده و کائوچوهای مختلفی از نوع نفت خام تشکیل می شود و تحت تاثیر فرآیندهای شیمیای پخت می شوند. به دلیل اینکه تایر از مواد مختلفی ساخته می شود و غالبا از سیم تشکیل می شوند معمولا فرآیند بازیافت لاستیک تایر سخت است.

نحوه استفاده از تایرهای فرسوده

معمولا بیشترین استفاده از تایرهای فرسوده در سوزاندن آن است که بسیار برای محیط زیست مضر است. با اینکه بیشترین ارزش تایرهای فرسوده در سوزانده آن است اما از بازیافت لاستیک تایرهای فرسوده در ساخت زمین های بسکتبال، دو و میدانی و صنعت کفپوش و کفش نیز استفاده می شود.

طول عمر لاستیک تایر خودرو چقدر است؟

عمر لاستیک تایر براساس عمق شیار لاستیک در نظر گرفته می شود که حداقل آن برای تایرها 6.1 میلی متر است و اکثر کشورها چون ژاپن، کره و آمریکا قبل از رسیدن عمق شیار تایر به حداقل خود آنرا صادر می کنند و بیشتر در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار می گیرد یا با تعویض روکش اقدام به ترمیم تایر خودرو می کنند. اما به طور کلی طول عمر لاستیک به موارد زیر بستگی دارد.

  1. شکل دهی خمیدگی، به کار گیری ابتکارات جدید در ساخت تایر خودرو
  2. تولید با کیفیت و درست
  3. تحویل مستقیم به خرده فروشان باعث کاهش نگهداری آنها در انبار و افزایش طول عمر لاستیک تایر می شود.
  4. استفاده مصرف کنندگان در تعمیر و نگهداری
  5. سیاست تولید کنندگان و خرده فروشان در باز پس گیری تایرها پس از ریسمان کشی

روش های بازیافت لاستیک تایرهای فرسوده

روش مکانیکی

در این روش به صورت مکانیکی تایرها به قطعات کوچکتر تبدیل می شوند و با دستگاه های خرد کن تایر می توان از آن پودر لاستیک تولید کرد.

روش شیمیایی

در این روش یا تایر سوزانده می شود و از زغال و سیم های فلزی آن استفاده می شود یا اینکه تایر پیرولیز می شود که در روش پیرولیز تایر در خلاء سوزانده می شود و از آن سوخت هایی چون گازوئیل و  روغن و… تولید می شود. البته توجه کنید که در روش  شیمیایی هم امکان خرد شدن لاستیک تایر وجود دارد که به آن crumb گفته می شود.

پودر ساز لاستیک دستگاه خردکن لاستیک تایر

محصولات بدست آمده از بازیافت لاستیک تایر

  • گرانول لاستیک
  • پودر لاستیک
  • فلز بازیافتی
  • لاستیک احیاء شده یا reclaimed rubber
  • آسفالت و قیر پلیمری
  • سوخت گازوئیلی
  • باتری خودرو
  • ساخت زمین های بسکتبال و دو میدانی
  • بکار گیری در صنعت کفش و کفپوش

قابلیت استفاده از لاستیک بازیافتی در سیمان بتن‌های پرتلند نیز وجود دارد. حتی امکان ساخت تایرهای جدید وجود دارد و امکان استفاده از تایرهای غیر بازیافت شده برای نگهداری آب وجود دارد.

پودر لاستیک

خرید ضایعات لاستیک تایرهای فرسوده

به ازای هر نفر در دنیا یک  تایر دور ریخته می شود از این رو با جمع آوری ضایعات لاستیک تایر امکان بازیافت آن و بکارگیری در صنعت های مختلف وجود دارد. پس شما می توانید با فروش لاستیک تایر به پیام ضایعات و با شماره 09135816061 صادقی ضایعات لاستیک را به قیمت بالا بفروشید.

 

 

  • ژوئن 13, 2019
  • Posted By admin
  • <span>3</span> Comments

3 comments found

    حسین

    سپتامبر 20, 2019 @ 10:05 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب
    میخواستم بپرسم ایا نمایندگی خرید ضایعات در شهرستانها دارید؟
    و آیا نیاز به فردی جهت دریافت گسترده و انبار ان در کرمان مثلا به عنوان نمایندگی دارید؟

    سید صمد حسینی

    نوامبر 11, 2019 @ 2:24 ق.ظ

    با عرض سلام
    لطفاً میتونید راهنمایی کنید که یه واحدبازیاغت تایر چه مقدار سرمایه میخواد در حداقل ظرفیتی که اقتصادی باشه و برای اینکار دستگاههای مورد نیاز و تجهیزاتش رو از کجا میشه تهیه کرد.

    آسیاب میکرونیزه

    مارس 9, 2021 @ 11:21 ق.ظ

    در روش پرولیزر، مواد سوخته شده لاستیک توسط آسیاب های میکرونیزه به پودر سوپر فاین یا فوق ریز تبدیل می شوند، محصولاتی مانند جوهر پرینتر،رنگدانه،کربن بلک و … را میتوان در این روش از لاستیک بدست آورد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *