payamgps.com

قیمت ضایعات آهن

قیمت ضایعات آهن

خرید و فروش ضایعات آهن و فلزات از جمله کسب و کارهایی است که همواره از گذشته تاکنون پررونق بوده است. در واقع این کسب و کار به عنوان بخشی از بازار خرید و فروش آهن محسوب می‌شود و تابع نوسانات آن نیز هست. افزایش قیمت ضایعات آهن به کیفیت و تقاضای بازار برای خرید آهن و فلزات بستگی دارد. قیمت ضایعات آهن به مانند دیگر بازارهای موجود نیز متاثر از وضعیت اقتصادی هر کشور است و دارای نوسانات است. عوامل زیادی می تواند بر روی قیمت آهن آلات تاثیر بگذارد. مواردی مانند نوع، آلیاژ، جنس و… از مسائل تاثیرگذار می باشد. یکی از انواع تقسیم بندی آهن آلات نوع آهن های ضایعاتی پرسی و پرس نشده می باشند که قیمت آن ها متنوع می باشد. قیمت های روز هر آهن قراضه کیلویی و در دسته‌ بندی های سبک، سنگین، روغنی، ویژه، سوپر ویژه و چدن می باشد.

در صورت رونق بازار مسکن و ساخت و ساز تقاضا برای فلزاتی چون آهن و مس افزایش می یابد. در این بین با توجه به قیمت بالای آهن و فلزات دیگر مسلماً خرید و فروش ضایعات آهن زیاد می شود بنابراین بهترین سرمایه گذاری محسوب می شود. شما برای اطلاع از قیمت ضایعات آهن و همچنین خرید و فروش ضایعات آهن کافیست با پیام ضایعات ☎️شماره تلفن 09124710827 تماس بگیرید.

✳️ضایعات آهن

ضایعات آهن یا آهن قراضه در واقع به تولیداتی می گویند که معیوب بوده و یا ضایعاتی مانند چدن و فولاد است که غیر قابل مصرف می باشند. از مهم ترین منابع فلزی که قابل بازیافت هم می باشند را ضایعات آهن می گویند. این مواد و ضایعات آهنی در اصل مواد دورریختنی در صنعت ساختمان و یا خودرو سازی ها است که بتوان آن ها را بازیافت هم نمود. ضایعات آهنی و در کل ضایعات فلزی نه تنها بی ارزش نیستند بلکه می توانند مجدد آن ها را به چرخه تولید برگرداند که در این صورت به آن قراضه هم گفته خواهد شد.

✳️ضایعات آهن و منابع آن

ضایعات در واقع به واحدهایی گفته می شود که مطابق با استانداردهای تولیدی محصولات نمی باشند و از فرآیند تولیدات کنار گذاشته می شوند و به ارزش واندازه یک قراضه فروخته خواهند شد. ضایعات محصول می تواند دور ریخته شود و یا به عنوان بخشی از مواد تولیدی اولیه همان محصول و یا مورد استفاده در سایر محصولات مورد استفاده قرار گیرد. اگر تعداد و اندازه ضایعات بیشتر از شرایط عادی باشد به آن ضایعات عادی می گویند و اگر بیشتر از ضایعات عادی باشد آن را ضایعات غیرعادی محصول می نامند. در صورتی که ضایعات دور ریز و یا باقی مانده برش های آهنی باشد زائده آهن نامیده می شود.

منابع قراضه های آهن

  • قراضه های برگشته از خط تولید
  • قراضه های قابل خریداری

۱- قراضه های برگشته از خط تولید

این قراضه ها همانطور که از نام آن مشخص می باشد جزو ضایعاتی هستند که از خط تولید برگشته است و معمولاً از فولاد و نورد سازی به دست خواهد آمد. این قراضه ها از بهترین قراضه ها می باشد که می توان آن ها را با کمی برش و دستکاری استفاده نمود.

۲-قراضه های قابل خریداری

این قراضه های از افرادی که این قراضه ها را می فروشند خریداری می گردد. این قراضه های آهنی می توانند از وسایلی مانند لوازم های خانگی و یا خودرو تامین شوند و یا به صورت صنعتی بوده و از ساختمان های قدیمی باشد. این قراضه ها نیاز به عملیات آماده سازی خواهند داشت که بتوانند قابل استفاده باشند.

تقسیم بندی قراضه های آهنی بر اساس فیزیک

  • قراضه با وزن سبک ۱ و۲
  • قراضه با وزن متوسط ۱ و۲
  • قراضه با وزن سنگین۱ و۲
  • قراضه به صورت ویژه

دسته بندی ضایعات آهنی

⚪️ضایعاتی به نام آهن ویژه

ضایعات آهن ویژه مواردی مانند لوله سیاه با ضخامت، تسمه آهنی با ضخامت، قالب بتن، کناره ورق با ضخامت، رینگ های خودرو، سرتیر آهنی، میلگرد، ورق روغنی بدون زنگ زدن و …

⚪️ضایعاتی به نام سوپر ویژه

ضایعات سوپر ویژه آهن مواردی مانند تیرآهن ها، نبشی ها، ورق های با ضخامت، ورق روغنی، لوله با ضخامت کم تر از یک متری، شاسی در خودروهای سنگین و…

⚪️ضایعات آهن درجه یک

ضایعات آهن درجه یک شامل مواردی مانند انواع وسایل موتوری سبک و سنگین، شاسی خودروهای سنگین، ورق های روغنی، ریل راه آهن، آبگرمکن، شوفاژ، چرخ دنده و …

⚪️ضایعات آهن درجه 2

ضایعات آهن درجه دو شامل مواردی مانند بدنه موتور و دوچرخه، لوله گالوانیزه، آبگرمکن برش خورده، لوله سبک، توری ها، تسمه ها، فنرها و ….

⚪️ضایعات آهن درجه 3

ضایعات آهن درجه سه شامل مواردی مانند اگزوز، شلنگ های قوی، ورق های گالوانیزه و…

⚪️ضایعات آهن درجه 4

ضایعات آهن درجه چهار شامل مواردی مانند انواع مدل های پلیسه های زنگ نزده و …

⚪️ضایعات آهن روغنی

ضایعات آهن روغنی به ورق هایی گفته می شود که تولید آن ها به روش کار سرد بوده و از آن در صنعت تولیدی قطعه های خودرو سازی استفاده می گردد.

⚪️ضایعات آهن گالوانیزه

ضایعات آهن گالوانیزه به آهن آلاتی گفته می شود که دارای پوشش گالوانیزه می باشند که نمونه ای از آن مانند کانال کولر و یا لوله آب می باشد.

⚪️ضایعات آهن آلیاژی

ضایعات آهن آلیاژی به آهن آلاتی گفته می شود که شامل مواردی مثل نیکل، کروم، منگنز و … می باشد. عناصری مانند میل لنگ، تسمه، چرخ دنده و …

⚪️ضایعات آهن چدنی

ضایعات آهن چدنی نیز جرو ضایعات آهنی محسوب می گردد که شامل مواردی مانند قطعه های چدنی و سیلندرهای خودرو خواهد شد.

⚪️ضایعات آهن سنگین یک

ضایعات آهن سنگین یک شامل مواردی مانند فلز فولادی توپر، نبشی ها، تیرهای آهن، پروفیل ها، لوله ها و …

⚪️ضایعات آهن سنگین دو

ضایعات آهن سنگین دو شامل مواردی مانند قراضه های درب ها و پنجره، شاسی های برشی، چارچوب درب ها و پنجره های فلزی، اسکلت های فلزی و …

فرآیند بازیافت ضایعات آهنی

ضایعاتی آهنی از محل صنایع که در بالا توضیح آن را دادیم و هم از جمع آوری ضایعات آهنی و فلزی در مناطق مسکونی به دست خواهد آمد. پس از جمع آوری ضایعات در یک محیط باز، ضایعات آهن آلات را بر طبق وزن آن می توانند به فروش برسانند. در بازارهای جهانی قیمت آهن آلات بسیار بالا بوده و جهت جداسازی آن می توان از آهن رباهای بزرگ جهت تفکیک این قطعات از قطعه های غیر فلزی استفاده نمود. وقتی که فلزات به آهن‌ربا چسبیده شوند می توان متوجه شد که آهن یا فولاد می باشد. درست است که قیمت فلزاتی که غیرآهنی هستند از فلزات آهنی کمتر می باشد ولی حجم بازیافتی در آن ها خیلی بالا است.
موارد باقی مانده‌ در فلزهایی که آهنی نمی باشند مانند برنج، آلومینیوم و مس می باشند. این فلزات دارای قیمتی بیشتر از فولادها و آهن ها می باشند ولی باید دقت نمود که کمتر در بین بازیافت ها یافت می شوند. همچنین قیمت فلزهای غیر آهنی نیز بسیار نوسان دارد و بازیافت کنندگان باید به صورت مداوم قیمت های روز را چک نمایند.

مزیت های بازیافت آهن در محیط زیست

بازیافت آهن آلات می توانند اثرات بسیار زیادی در سلامتی محیط زیست داشته باشند.

  • استفاده بهینه از انرژی :۷۰ درصد
  • استفاده بهینه از موادخام : ۹۰ درصد
  • آلودگی هوای کمتر :۸۶ درصد
  • استفاده بهینه در مصرف منابع آبی : ۴۰ درصد
  • کم شدن آلوده شدن منابع آب:۷۶ درصد
  • استفاده بهینه در استفاده از منابع :۹۷ درصد

کاربردهای ضایعات آهن

ضایعات آهن یا همان آهن های قراضه، می توانند با کمک بازیافت خود در بخش اقتصاد و همچنین محیط زیست کاربرد های زیادی داشته باشند. معنی آن این می باشد که این ابزارهای باید به گونه ای تولید گردد که از نوع بی مصرف و زائد بودن به صورت بازیافتی درآمده و به یک محصول جدید و نهایی تبدیل شود.

در صورتی که شما هم به دنبال قیمت ضایعات آهن آلات و قراضه آهن می باشید می توانید برای اطلاع از قیمت ضایعات آهن و همچنین خرید و فروش ضایعات آهن با ☎️شماره تلفن 09124710827 تماس بگیرید.

  • نوامبر 27, 2020
  • Posted By admin

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *