payamgps.com

انواع ضایعات و کاربردهای آن ها در زندگی ما

انواع ضایعات و کاربردهای آن ها در زندگی ما

انواع ضایعات شامل شامل ضایعات فلزی، ضایعات غیرفلزی، ضایعات الکترونیک و الکتریکی و محصولات فلزی و غیرفلزی هستند که امروزه همگی آنها پس از جمع آوری به مراکز بازیافت منتقل شده و پس از جداسازی بازیافت می شوند. هر کدام از این ضایعات پس از بازیافت به وسایل جدید تبدیل می شوند که کاربردهای زیادی در زندگی ما دارد. در ادامه این مطلب با نحوه جداسازی و بازیافت هر کدام از این ضایعات آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

ضایعات فلزی

ضایعات فلزی یکی از پرکاربردترین انواع ضایعات هستند. این ضایعات شامل تمام وسایلی فلزی می باشد که دیگر عمر مفید آنها به سر آمده و بلااستفاده شده باشند. ضایعات فلزی شامل انواع فلزات مانند آهن، استیل، چدن، آلومینیوم، مس، برنج، مفرغ، سرب، روی و … می باشد. این ضایعات معمولا به دو شکل خام و یا به شکل انواع محصولات فلزی چون باتری، بطری فلزی نوشابه، موتور ماشین و … به فروش می رسند. قیمت ضایعات فلزی بسته به آلیاژ به کار رفته در آنها و نوع کاربردشان متفاوت است. برای مثال ضایعات فلزی مس خالی از کابل های مخابراتی حاوی مس ارزان تر است و اگر این مس به کار رفته در این کابل ها قرمز باشد قیمت آن بیشتر خواهد شد. آلومنیوم نرم نیز از آلومنیوم خشک گران تر است.

ضایعات غیرفلزی

ضایعات فلزی به معنی ضایعات حاصل از هر وسیله غیرفلزی است که میتواند شامل بسیاری از مواد باشد. تمامی ضایعات پلاستیکی و پلیمری، لاستیک، شیشه، چوب و تخته، کاغذ و کارتن، منسوجات و چرم، سنگ و آجر و سرامیک، مواد شیمیایی، روغن، ضایعات کشاورزی و … در این دسته جای می گیرند. لوله های پلاستیکی نیز در همین دسته قرار می گیرند که با توجه به جنس به کار رفته در آنها با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. جالب است بدانید نان خشک هم جزو همین دسته ضایعات غیر فلزی است که همه ما با آن آشنایی داریم.

ضایعات الکترونیک و الکتریکی

تمامی وسایل برقی در این دسته قرار می گیرد که از مهمترین آنها میتوان به موبایل و تجهیزات مخابراتی، کامپیوتر و لوازم جانبی، قطعات برقی صنعتی، وسایل برقی خونگی و دستگاه های فرسوده و اسقاطی اشاره کرد. ضایعات سیم و کابل و باتری نیز در همین دسته قرار می گیرند.

محصولات فلزی و غیرفلزی

این دسته به ضایعات فلزی و غیر فلزی شباهت زیادی دارد اما این ضایعات بیشتر شامل کالاهایی خاص هستند که عمر کوتاهی داشته اند اما میتوان از آنها برای کاربردهای دیگری استفاده کرد.

برای مثال ریل راه آهن یا میلگرد در این دسته قرار دارند و با توجه به نوع آنها قیمت های متفاوتی دارند. از محصولات غیر فلزی آشنا در این دسته نیز انواع گرانول پلاستیکی و لامپ کم مصرف سالم هستند که به صورت دانه ای به فروش می رسند.

دیگر ضایعات این دسته بیشتر به صورت کیلویی قیمت گذاری و خریداری می شوند. برخی از این کالاها ممکن است کاملا سالم باشند و صاحبان آنها تنها به دلیل نیاز مالی یا برای تنوع و خرید یک کالای جدید میخواهد آن را بفروشند که در این صورت حتما قیمت زیادی را بر روی آنها خواهند گذاشت.

  • ژوئن 11, 2019
  • Posted By admin
  • <span>2</span> Comments

2 comments found

    علی مقدسی

    اکتبر 2, 2019 @ 11:08 ب.ظ

    سلام
    کیریستال کارم خریدارم بار زنده
    فروشنده باراسیابی کیریستال بی رنگ دست چین شده کیریستال قرمز کیریستال درهم
    فروشنده سی دی
    فروشنده طرق و پلی کربنات
    فروشنده و خریدار واقعی تماس بگیره لطفا
    شماره تماس
    09354569927

    علی مقدسی

    اکتبر 2, 2019 @ 11:11 ب.ظ

    کیریستال کارم
    خرید بار زنده کیریستال
    فروش بار اسیابی کیریستال بی رنگ دست چین شده
    قرمز
    درهم
    فروشنده سی دی
    فروشنده طرق و پلی کربنات
    شماره تماس
    09354569927

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *