payamgps.com

آشنایی با قراضه خرد شده و کاربردهای آن

آشنایی با قراضه خرد شده و کاربردهای آن

قراضه های خرد شده از خرد کردن قراضه های به جای مانده از فلزات مختلف بدست می آیند که کاربردهای زیادی در صنعت دارند. این قراضه ها پس از ورود به كوره هاى ذوب و طی عملیاتی مشخص به مواد قابل مصرف دیگری تبدیل می شوند. چرخه تبدیل قراضه به مواد کاربردی یکی از چرخه های صنعتی پرحجم است به گونه ای که سالانه صدها ميليون تن قراضه را به مواد کاربردی دیگری در صنعت تبدیل می کند. قراضه ها پیش از وزود به کوره باید آماده سازی شوند. آماده سازی قراضه ها پیش از ورود به کوره های مختلف فواید زیادی دارد که برخی از مهمترین آنها در ادامه شرح داده خواهد شد.

فواید آماده سازی قراضه ها پیش از ورود به کوره

كاهش مصرف انرژى، کاهش آلايندگى محيط زيست، كوتاه كردن زمان شارژ و زمان ذوب قراضه در کوره، كاهش آسيب رسانى به نسوز هاى كوره، زدودن انواع ناخالصى هاى همراه قراضه، افزايش دانسيته قراضه و همگن كردن آن و … از مهمترین این فواید هستند.

قراضه خرد شده

روش های خرد کردن قراضه

روش های متنوعی در فولادسازى ها وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • فشرده سازى و پرس كردن قراضه
  • برش كارى بوسيله هوا و گاز
  • برشكارى بوسيله گيوتين و قيچى
  • و خرد کردن قراضه به وسیله دستگاه شردر

برای خرد کردن قراضه روش های سنتی زیادی وجود دارد اما امروزه روش مکانیزاسیون دستگاه شردر جایگزین بسیار مناسبی برای این روش های سنتی می باشد.

مهمترین تفاوت های فرآوری قراضه به وسیله دستگاه شردر با روش های سنتی:

در روش سنتی، قراضه بدون انجام آماده سازی دقیق و جداسازى های لازم خرد می شود در حالیکه در روش خرد قراضه به وسیله دستگاه شردر ابتدا قراضه ها باید مطابق با اصول(BOM) سازنده كارخانه و الزامات مشتری جداسازی شوند و این کار با دقت بسیار بالایی انجام میشود.

در روش خرد قراضه در دستگاه شردر ابتدا جداسازی های لازم مانند جداسازى كامل خاك، رنگ و ناخالصى از قراضه انجام می شود که این مساله تاثیر بسیار مثبتی بر کاهش آلایندگی ضایعات بر محیط زیست دارد.

در روش خرد شدن قراضه، فلزات رنگى و مواد غير فلزى کاملا از هم جدا می شوند.

چگالی قراضه پس از خرد شدن

در روش صنعتی خرد قراضه در دستگاه شردر یا همان shredder plant تمامی قراضه ها با ضربات متعدد چكش هاى دستگاه به تکه های همگان و کوچکی تبدیل می شوند که این امر موجب بالا رفتن دانسيته(چگالى ) قراضه می شود.

هزینه حمل قراضه های خرد شده به وسیله دستگاه شردر به دلیل همگن بودن و چگالی بالایشان نسبت به روش سنتی بسیار کمتر است.

از آنجایی که روش های سنتی فرآوری و جداسازی قراضه با دخالت مستقیم انسان صورت می گیرد احتمال آسیب های فیزیکی برای کارگران زیاد است اما در روش قراضه خرد شده شردر همه چیز به صورت مکانیزه انجام شده و در نتیجه هیچ نیازی به دخالت مستقیم انسان و خطرات احتمالی ناشی از این دخالت نخواهد بود.

قراضه خرد شده

پیش از خرد قراضه در دستگاه شردر تمامی موراد منفجره از قراضه تفکیک و جداسازی میشود و در نتیجه هیچ گونه خطر انفجاری افراد را تهدید نمی کند.

قراضه خرد شده در دستگاه شردر فاقد لبه هاى برنده بوده و در نتیجه آسیبی به نسوز کوره وارد نمی کند.

در روش shredder plant زمان شارژ كوره و زمان ذوب قراضه در کوره به میزان زیادی کاهش می یابد.

قراضه خرد شده به دلیل دارا بودن چگالی بالا و همگن بودن قطعات فضای کمتری را در محل فولاد ساز اشغال مى كند.

دستگاه شردر دارای فیلترهای مخصوص و متعددی است که با جذب گرد و غبار ناشی از خرد شدن قراضه ها مانع از آلوده سازی محیط زیست می شوند.

  • ژوئن 13, 2019
  • Posted By admin

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *