payamgps.com

نحوه جداسازی قطعات از بردهای الکترونیکی

نحوه جداسازی قطعات از بردهای الکترونیکی

بازیافت بردهای الکترونیکی مستلزم جداسازی قطعات الکترونیکی چون خازن، مقاومت و آی‌سی می‌شود. در اغلب قطعات بردهای الکترونیکی فلزات ارزشمندی چون طلا و مس به کار رفته است. لذا جداسازی قطعات به منظور بازیافت فلزات صورت می‌گیرد. طلا و مس از جمله فلزات ارزشمندی است که از بازیافت ضایعات الکترونیکی حاصل می‌شود. در قطعات مختلف مقدار این فلزات متفاوت است. ولی به طور کلی میزان قابل توجّه این فلزات فرایند بازیافت ضایعات الکترونیکی را به تجارتی پرسود بدل کرده است. مضاف بر اینکه بازیافت ضایعات از هدر رفتن سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند. در بازیافت بردهای الکترونیکی چون برد موبایل، برد کامپیوتر، برد آسانسور نحوه جداسازی قطعات از بردهای الکترونیکی به دو شیوه مکانیکی و حرارتی انجام می‌شود.

در صورتی که انواع برد موبایل، برد کامپیوتر، بردهای آسانسور را جمع آوری کرده اید می توانید تمامی ضایعات الکترونیکی را به بالاترین قیمت به سایت پیام ضایعات بفروشید. تنها برای گرفتن قیمت و فروش ضایعات بردهای الکترونیکی با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷۰۲۱۴۴۱۲۶۹۲۶ تماس بگیرید.

انواع روشهای حرارتی برای بازیافت بردهای الکترونیکی

نحوه جداسازی قطعات از بردهای الکترونیکی بر میزان بازدهی بازیافت فلزات تأثیرگذار است.

سشوار صنعتی

حرارت سشوار صنعتی، لحیم قطعات را ذوب می‌کند. در نتیجه قطعات به سادگی جدا می‌شوند.

مزایا: اجرای آسان، هزینه اندک، امکان جداسازی قطعات منتخب

معایب: سرعت کم، بازدهی کم، هزینه بالای برق مصرفی، تولید بخارات سمی، امکان صدمه دیدن برخی قطعات مانند خازن

حمام ماسه

در این روش در یک ظرف پهن مقداری ماسه حداقل به عمق یک چهارم اینچ ریخته می‌شود. قطعات درون ماسه قرار گرفته و به ظرف حرارت داده می‌شود. انتشار حرارت در میان ماسه‌ها به آرامی لحیم قطعات را ذوب می‌کند. با ذوب شدن لحیم، قطعات جدا می‌شوند.

مزایا: اجرای آسان، هزینه کم، بازدهی بالا، امکانات ساده و در دسترس

معایب: سرعت کم، تولید دودهای سمی، اگر برد دارای قطعات پلاستیکی باشد این روش قابل استفاده نیست.

کوره دوّار

در این روش از یک کوره دوّار سفارشی استفاده می‌شود. دیواره‌های این کوره به صورت مشبک طراحی می‌شود. در این روش به کوره در حال چرخش حرارت داده می‌شود. این حرارت کم سبب ذوب لحیم قطعات می‌شود. چرخش کوره نیز سبب می‌شود قطعات جدا شده از سوراخ‌های کوره خارج شوند.

مزایا: بازدهی بالا، سرعت بالا، امکان استفاده برای حجم زیاد ضایعات الکترونیک

معایب: هزینه بالا، مصرف انرژی زیاد، تولید دودهای سمّی، عئم جداسازی برخی قطعات، احتمال ترکیدن برخی قطعات

نتیجه‌گیری

می‌توان گفت انتخاب نحوه جداسازی قطعات از بردهای الکترونیکی به شرایط کاری شما بستگی دارد. با توجّه به سرمایه و امکانات خود می‌توانید از یکی از روشهای فوق برای بازیافت ضایعات الکترونیکی استفاده کنید. البته حجم ضایعات الکترونیکی که به طور معمول در اختیار دارید را هم در نظر بگیرید.

انواع روشهای حرارتی برای بازیافت بردهای الکترونیکی
انواع روشهای حرارتی برای بازیافت بردهای الکترونیکی

خریدار ضایعات بردهای الکترونیکی

فرایند بازیافت بردهای الکترونیکی حداقل نیازمند دانش و فضای مناسب این کار است. شرکت پیام ضایعات چندین سال است که به عنوان خریدار ضایعات بردهای الکترونیکی فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای فروش قطعات الکترونیکی بی‌استفاده و یا قدیمی خود با پیام ضایعات تماس بگیرید. اطمینان داشته باشید خرید ضایعات بردهای الکترونیکی در پیام ضایعات به بالاترین قیمت صورت می‌گیرد.

خریدار ضایعات بردهای الکترونیکی
خریدار ضایعات بردهای الکترونیکی

 

  • آوریل 27, 2020
  • Posted By admin

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *