payamgps.com

خریدار ضایعات باطری فرسوده

خریدار ضایعات باطری فرسوده

باطری های فرسوده آلودگی های زیستی زیادی را ایجاد می کنند و شرکت پیام ضایعات خرید و بازیافت آن ها را برعهده می گیرد. اگر شما هم تصمیم دارید که باطری های فرسوده و قدیمی خود را بفروشید می توانید با بهترین قیمت آن ها را به ما واگذار نمایید. پیام ضایعات بهترین و منصفانه خرید را در بین خریداران باطری فرسوده دارد. می توانید جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با ☎️شماره ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷ تماس بگیرید.

افرادی که تجربه تعویض باطری خودرو را داشته باشند با عبارت تعویض به شرط تحویل باطری فرسوده، آشنایی کاملی دارند. بسیاری از تولیدکنندگان، فروشندگان و تعمیرکاران، باطری جدید را تنها در صورت تحویل باطری قدیمی به شما عرضه می‌کنند. این امر به دلیل ارزش ذاتی محصولاتی نظیر باطری است. به طور کلی محصولات الکترونیکی حتی زمانی که کهنه و فرسوده می‌شوند، بی‌ارزش نمی شوند. مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصولات سبب ارزشمندی ضایعات محصولات الکترونیکی می‌شود. در گذشته صنعت بازیافت ضایعات الکترونیکی رونق چندانی نداشت ولی امروزه استخراج مواد با ارزشی چون طلا، نقره، مس و . . . از ضایعات الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است. خرید ضایعات باطری نیز یکی از موارد حائز اهمیت در این عرضه است. وجود سرب و فلزاتی مانند قلع، آنتیموان، آرسنیک داخل باطری ماشین، باعث می شود پس از خراب شدن باطری، خریدار و متقاضی ضایعات باطری فرسوده بیشتر شود.

ضایعات باطری چیست؟

زمانی که عمر مفید باطری ها تمام می شوند نام آن ها ضایعات باطری خواهد شد. این باطری های ضایعاتی در طی مراحلی به باطری نو تبدیل می شوند. خریدار باطری می تواند با جمع کردن این باطری های فرسوده و بازیافت آن با سربی داخلش، باطری های نو را بسازد. باطری دارای یک عمر مفیدی می باشد و بعد از پایان استفاده و مفید بودنش باید از چرخه طبیعت آن را خارج نمود. باطری فرسوده به دلیل اینکه دارای سرب و مواد فلزی سنگین دیگر می باشد حتماً باید به نوع خاصی بازیافت گردد که به محیط زیستی، حیوانات و انسان ها ضرری نرساند. شرکت پیام ضایعات در همین راستا خرید باطری های کهنه و یا باطری فرسوده را در کارهای خود دارد.

باطری فرسوده چیست؟

در واقع باطری فرسوده به عنوان پسماندهای سمی حساب می شوند که دارای ضایعات خاصی بوده و در دسته بندی جدایی تقسیم بندی می گردند. وزن این باطری ها بر حسب مقدار سرب، اسید و آب داخل آن حساب می گردد. باطری های فرسوده خودرو، یو پی وی سی، لیفتراک، باطری های مغازه های باطری فروشی و… جزو این باطری های فرسوده حساب می شوند.

چرا باطری فرسوده می‌شود؟

در باطری‌های سربی اسیدی برای تولید انرژی الکتریکی از چندین واکنش شیمیایی هم‌زمان استفاده می‌شود. تخلیه باطری زمانی صورت می‌گیرد که غلظت اسید سولفوریک و به تبع آن سرعت واکنش‌های شیمیایی کاهش می‌یابد. اساساً به دلیل غیرقابل بازگشت بودن واکنش‌های شیمیایی، این باطری‌ها دوره عمر مشخصی دارند. پس از پایان عمر مفید باطری، استفاده از آن ممکن نخواهد بود. این در حالی است که یک باطری فرسوده حاوی مقادیر زیادی سرب و سایر فلزات است.

باطری های فرسوده ؛ باطری هایی قابل بازیافت

باطری های فرسوده دارای مواد خطرناک شیمیایی می باشند که باید به درستی بازیافت گردند. داخل باطری ها مواد و فلزاتی مثل آنتیموان، سرب، قلع و اسید وجود دارد که پس از فرسوده شدن این باطری ها ممکن است به موجودات زنده و طبیعت آسیب بزنند. پسماند این باطری ها نمی توانند مانند زباله های معمولی و با روش آن ها دفع گردد. این پسماندها ارزشمند می باشند و به دلیل سرب بالا جهت کارهای مختلفی از آن استفاده می شوند.

مزایای بازیافت باطری های فرسوده

بازیافت باطری های فرسوده در واقع استفاده مجدد از باطری های غیر قابل استفاده می باشد که می تواند به کم کردن مقدار مواد شیمیایی سمی که در زمین جذب می شود کمک بسیاری نماید و این امر باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. مراحل بازیافت به این شکل می باشد که باتری شکسته می شود و قطعات آن در یک دیافراگم قرار خواهند گرفت و مواد سربی و سنگین آن به سمت پایین سقوط می کنند. قطعات پلی پروپیلن از بین رفته و مایع آن خارج خواهند شد و سرب ها و فلزهای سنگین باقی خواهند ماند.
سرب ها در کوره ها ذوب شده و در داخل شمش ها جهت خنک شدن باقی می مانند. پس از آن که شمش ها خنک شده و از قالب جدا می شوند و به تولید کنندگان باطری ها ارسال می گردد.

اهمیت بازیافت ضایعات باطری

  • حفظ سلامت محیط زیست
  • ارزشمند بودن سرب در صنایع گوناگون
  • سمی بودن سرب و خطر رهاسازی آن در محیط زیست
  • جلوگیری از دفع ضایعات فرسوده در طبیعت
  • بازگشت فلزات ارزشمند به چرخه صنعت
  • صرفه‌جویی در منابع طبیعی و انرژی مورد نیاز برای استخراج
  • دارای فلزاتی مانند قلع، آنتیموان، آرسنیک و . . .
  • دارای مواد آلی موجود در باطری مانند پلی‌پروپیلن

💰قیمت روز ضایعات باطری

ممکن است باطری های ضایعاتی دارای مدل های مختلفی باشند. به طور مثال باطری های ماشین های شخصی با مدل های موتور و یا لیفتراک مختلف می باشد و در وزن و در نهایت قیمت آن ها هم تاثیرگذار است. ضایعات باتری فرسوده جزو ضایعات گران قیمت محسوب می‌شوند. معیار تعیین قیمت آنها نیز وزن باطری است. زیرا هرچه باطری سنگین‌تر باشد در واقع وزن فلزات موجود در آن بیشتر است. هرزمان که چرخه صنعت، رونق کافی داشته باشد خرید و فروش ضایعات نیز با قیمت مناسب وسود کافی در جریان است. قیمت گذاری ضایعات باطری هم برحسب همین مقدار سرب و همینطور مقدار کیلوآمپر و وزن آن محاسبه می گردد. قیمت روز باطری های فرسوده با توجه به شرایط بازار قابل تغییر می باشد. این قیمت را بر اساس هزینه های بازیافت، هزینه های باربری و افزایش قیمت جهانی فلزات مانند سرب تعیین می کنند که قابل تغییر به صورت روزانه می باشد.

شرکت پیام ضایعات می تواند به افراد و شرکت هایی که به طور دائم دارای حجم بالایی از باطری های فرسوده می باشند و به دنبال شرکتی معتبر برای خریدی منصفانه می گردند پیشنهاد می کند تا با ☎️شماره ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷ تماس بگیرند و جهت فروش باطری های خود، هماهنگی های لازم را انجام دهند. پیام ضایعات آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به تمام نقاط تهران و جمع آوری باطری های کهنه و فرسوده می باشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *