payamgps.com

بازیافت فلزات به چه روش هایی انجام می شود

بازیافت فلزات به چه روش هایی انجام می شود

فولاد یکی از پرکاربردترین فلزات در جهان است از این رو بازیافت ضایعات فلزی می تواند خیلی مهم باشد. قابلیت جداسازی فلزات از دیگر ضایعات غیرفلزی وجود دارد اما اینکه بدانید بازیافت فلزات به چه روش هایی انجام می شود در این مقاله به صورت کامل نوشته شده است.

با توجه به اینکه ضایعات آهن قراضه به عنوان مهمترین مواد اولیه فولاد نامیده می شود با استفاده از دستگاههای پرس و خردکن عملیات بازیافت فلزات صورت می گیرد. شما می توانید برای فروش تمامی ضایعات فلزی خود با با شماره 09135816061 صادقی تماس بگیرید تا علاوه بر اطلاع از قیمت آهن و ضایعات فلزی آنرا به بالاترین قیمت بفروشید.

بازیافت فلزات به چه روش هایی انجام می شود؟

برای کاهش حجم ضایعات فلزی از  دستگاه های پرس و خردکن استفاده می شود تا حجم ضایعات کاهش یابد و با فشردگی بالا باشد تا حمل و نقل ضایعات فلزی به راحتی صورت گیرد.

دستگاه پرس ها

پرس های عدل ساز

این دستگاه ها برای فشرده سازی ضایعات سبک چون قوطی کنسروها، وایر، ورقه های فولادی و … استفاده می شود. این دستگاه با سیکل سریع و فشردگی بالا در بازار وجود دارد. این دستگاه تمامی ضایعات فلزی سبک را به شک مکعب هایی با اندازه 25 سانتی متر یا 80 سانتی متری در می آورد.

در مدل دستگاه های پرس های عدل ساز سه جهت فشردگی آهن بیش از 3 تن در یک متر مکعب است.

دستگاه پرس خودرو

این دستگاه پرس برای فشرده سازی و کاهش حجم بدنه خودروهای فرسوده استفاده می شود.

دستگاه پرس بریکت

جزو دستگاه های پرس است که تمامی براده های آهن در قالب های استوانه ای بیرون می دهد.

دستگاه پرس و گیوتین

دستگاه پرس و گیوتین در کشورهای تولید کننده فولاد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. طرز کار دستگاه به این صورت است که تا جای ممکن قراضه های آهن را فشرده می کند و سپس با نیروی برش تیغه گیوتین  خرد می شود. فشردگی توسط دستگاه به 0.8 تا 1 تن بر متر مکعب می رسد.

دستگاه های خردکن

دستگاه خرد کن (shredders) بیشتر در خط تولید کارخانه ها عمل می کند و باعث می شود که به راحتی تمامی ضایعات فلزی و غیرفلزی در آن قرار گیرد. این دستگاه خرد کن فشردگی 1 تا 1.6 تن بر مترمکعب را دارد و قابلیت جدا کردن ناخالصی ها و خالصی ها را به صورت کامل دارد.

منابع جمع آوری ضایعات فلزی

منابع ضایعات آهن متفاوت است و ممکن است از خودروهای فرسوده، ضایعات خانگی، ضایعات کارخانجات و ضایعات نظامی جمع آوری شود. که برای کاهش حجم ضایعات آهن کافیست  از دستگاه های پرس کن و خردکن استفاده کنید. برای استعلام قیمت دستگاه های پرس ضایعات فلزی تنها کافیست با شماره تلفن 09121394944 تماس بگیرید.

نویسنده : فرشاد ذوقی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *