payamgps.com

خریدار ضایعات موبایل

خریدار ضایعات موبایل


♻️پیام ضایعات خریدار انواع ضایعات الکترونیکی و ضایعات موبایلی می باشند. برای فروش انواع ضایعات خود در محل می توانید با “پیام ضایعات” تماس حاصل فرمایید و بهترین و منصف ترین خریدار ضایعات موبایل را در مکان خود داشته باشید. شما می توانید فروش موبایل دست دوم خود را با بالاترین قیمت را به کارشناسان پیام ضایعات با شماره های ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷۰۲۱۴۴۱۲۶۹۲۶(کلیک جهت تماس) بسپارید.

📱ضایعات موبایل چیست؟

همانطور که می دانید ضایعات الکترونیکی شاخه های مختلفی دارند و در تمام بخش ها توانسته است افراد زیادی را به خود مشغول نماید. ضایعات الکترونیکی شامل کامپیوترهای دست دوم، ضایعات انواع سیم و کابل ها، ضایعات لوازم برقی و همچنین ضایعات موبایلی می شود که ما در این مقاله قصد داریم راجع به آن صحبت نماییم. در حال حاضر آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی بیشترین تولید کنندگان ضایعات الکترونیکی می باشند و در هر سال تعداد زیادی از این ضایعات را به کشورهای مختلفی مانند هند، پاکستان، چین و … ارسال می کنند و در این کشورها در کارخانه ها و یا کارگاه ها مجدداً به شکل های دیگری بازیافت خواهند شد. در کشور خودمان هم این بازیافت لوازم الکترونیکی در کارگاه های زیادی به صورت شخصی انجام می گردد.

دلیل اهمیت بازیافت تلفن ‌های همراه

 بیشتر قطعاتی که در موبایل به ‌کار رفته است قابل بازیابی هستند و برای تولید محصولات جدید از آن‌ها استفاده می‌شود. برخی از این فلزات در خودروسازی، لوازم برقی و قطعات الکترونیکی به کار می‌روند و به دلیل اینکه برای به‌ دست‌ آوردن این فلزات نیاز به استخراج آن از معادن نیست، بسیار به ‌صرفه‌تر هستند و همچنین در مصرف منابع طبیعی و مصرف انرژی صرفه ‌جویی شده و از آلودگی ‌ها و انتشار گازهای گلخانه ‌ای نیز جلوگیری می‌شود. حتی از پلاستیک‌های موجود در گوشی ‌ها برای ساخت محصولات جدید استفاده می‌شود؛ این پلاستیک‌ها ذوب می‌شوند و با قالب‌ گیری دوباره به چرخه ساخت لوازم الکترونیکی و موبایل ها بازمی‌گردند. استخراج فلزات از ضایعات، اقتصاد کشور را نیز رو به‌ بهبود برده و شغلی برای افراد جویای کار ایجاد می‌کند.

ضایعات و تجهیزات الکتریکی یا WEEE به ‌تمامی وسایل فرسوده و قدیمی گفته می‌شود که با برق‌کار می‌کنند. این ضایعات در عین ‌حال که سودمند هستند می ‌توانند خطرات زیست‌ محیطی را به همراه داشته باشند و نیازمند روش ‌های خاصی برای بازیافت و استفاده مجدد هستند. در بردهای سوخته و سایر اجزای داخلی موبایل، مواد شیمیایی وجود دارد که اگر بدون بازیافت در سطل زباله بیفتند و با سایر زباله ‌ها ترکیب شوند، می‌توانند به ‌راحتی به آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و اکوسیستم و آب مصرفی ما را به خطر بیندازند. از طرفی دیگر این موبایل ها به دلیل وجود فلزات گران ‌بها در آن زباله نیستند و به‌ راحتی با بازیافت آن ‌ها می ‌توان از هدر رفتن این منابع عظیم فلزات جلوگیری کرد. شاید ارزش طلای موجود در یک گوشی بسیار پایین باشد؛ ولی در تعداد انبوه می‌توان به مقدار قابل ‌توجهی از طلا و فلزات ارزشمند دیگر دست ‌یافت. به ‌عنوان ‌مثال در یک تن موبایل ضایعاتی 300 گرم طلا استخراج می‌شود.

🔵خروج ضایعات از موبایل

موبایل ها یکی از ضایعاتی هستند که مورد توجه بسیاری از خریداران ضایعات الکترونیکی بوده و طرفداران بسیاری دارد. ضایعات موبایل ها دارای بردهایی می باشد که می تواند منبع خوبی جهت بازیافت طلا و نقره از آن ها باشد.

ضایعات گوشی ‌های اصل

گوشی‌ هایی که قبل از سال 2012 ساخته شده‌اند، بردهای سنگین و آی ‌سی‌ های بیشتری دارند. این آی ‌سی ‌ها و سی پی یوها لایه بسیار نازکی طلا دارند که شامل برندهایی مانند نوکیا، زیمنس، ال جی و سونی اریکسون می‌شوند.

ضایعات گوشی ‌های اندرویدی

این گوشی ‌ها که از سال 2015 به بعد تولید شده اند، بردهای هلالی‌ شکل دارند که مقدار طلای موجود در آن کمتر از مدل ‌های قدیمی است. برندهای هوآوی، سامسونگ و شیائومی از این دسته هستند.

ضایعات گوشی‌ های چینی

گوشی‌ های چینی با برند جی ‌ال ‌ایکس آبکاری طلای کمتری نسبت به گوشی‌های اصل دارند و سی ‌پی ‌یو آن‌ ها نیز دورطلایی نیستند. از فلزات دیگر موجود در این گوشی ها می توان برای بازیافت استفاده کرد.

ضایعات تبلت ‌ها

به دلیل سایز بزرگ‌ تر تبلت نسبت به گوشی، طبیعتاً بردهای آن نیز بزرگ ‌تر و سنگین ‌تر می‌شوند؛ ولی باز هم در مقایسه با گوشی ‌های اصل و اندرویدی مقدار طلای کمتری دارند و می‌توان گفت یک ‌چهارم آن ‌ها ارزش دارند.

🔵مراحل جدا سازی ضایعات الکترونیکی

اولین مرحله در بازیافت هر ضایعاتی این است که باید بتوانید آن را از هم جداسازی و تفکیک نمایید. این روش در ابتدا به صورت جداسازی مواردخطرناک از قطعات می باشد که به صورت دستی توسط کارگران کارگاه ها و یا کارخانجات انجام می شود. مثلاً مواردی که به عنوان فلز و یا پلاستیک در این ضایعات می باشند از یکدیگر جدا شده و به هر بخش جداگانه ارسال می شود که در آینده از هر کدام استفاده گردد و بازیافت شود.

🔵مراحل جدا سازی ضایعات موبایل

📢در مورد ضایعات موبایل ها باید گفت که این گوشی ها دارای قطعه هایی هستند که روکشی از طلا دارند و برخی از آن ها نیز دارای فلزاتی گران می باشند. در فرآیند بازیافت موبایل ها باید قطعاتی که حاوی این مقادیر هستند از بردها جدا شوند.

📢با شروع کار ابتدا قطعه هایی که مانند پین ها و اتصالات که روکش طلا دارند با ابزارهایی مثل انبردست و پیچ گوشتی از برد کنده شده تا برد را برای اجرای مرحله بعد آماده نمایند.
📢در مرحله بعد کار جدا کردن قطعه هایی مانند چیپ ها از برد می باشد که می توانند آن را به راه های مختلفی مانند فیزیکی، شیمیایی و … انجام می پذیرد.
📢در مرحله آخر هم نتیجه کار یک برد خالی از قطعه های الکترونیکی می باشد که روکشی از طلا روی آن است و می تواند به انواع روش های موجود بازیافت گردد.

🔵روش های بازیافت ضایعات موبایلی

🔹روش بازیافت با مس و الکترولیز

در این روش بازیافت برای کارهای صنعتی کاربرد دارد و در کارخانجات بزرگ مورد استفاده می گردد.البته در برخی مواقع با تغییراتی می توان آن را در حجم کارگاهی هم مورد استفاده قرار داد.

🔹روش بازیافت با سرب و کوپلاسیون

این روش هم یکی از روش های بازیافت می باشد.

🔹روش بازیافت با روش های شیمیایی

از این روش می توان در حجم های کارگاهی کوچک استفاده شده و خیلی کم در موارد صنعتی استفاده می گردد.

قیمت ضایعات موبایل

قطعات موبایل در بخش‌ های مختلف صنعت تقاضای بالایی پیدا کرده و بردهای موبایل برای مصارف صنعتی و غیرصنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقاضا برای خرید گوشی های تلفن همراه قدیمی برای بازیافت در بازار رو به‌ افزایش است. قیمت ضایعات نسبت به کیفیت و حجم آن متفاوت است. در بازار انواع متعددی از ضایعات با کیفیت ‌های مختلفی وجود دارند که قیمت هر قطعه را تحت‌ تأثیر قرار می ‌دهند. معمولاً برد گوشی ‌های موبایل از بخش ‌های ارزشمند آن هستند که به آن قلب تلفن همراه گفته می شود که بازیافت آن اهمیت فراوانی دارد. بیشترین خریداران بردهای موبایل کشورهای چین، ژاپن و ویتنام هستند که این قطعات در آنجا بازیافت می‌ شوند و یا برای تولید بردهای الکترونیکی جدید از آن‌ها استفاده می ‌شود. در ایران نیز ضایعات موبایل زیادی وجود دارد؛ ولی به دلیل اینکه برخی از آن ‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند، قطعات باکیفیت از قیمت‌ های بالاتری برخوردارند.

♻️همانطور که تکنولوژی محصولات هر روز پیشرفته تر می شود می تواند ضایعات الکترونیکی بیشتری هم در جهان تولید شود که باید به نحوی آن را بازیافت نمود. شما می توانید فروش موبایل دست دوم خود را با بالاترین قیمت را به کارشناسان پیام ضایعات با شماره های ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷۰۲۱۴۴۱۲۶۹۲۶(کلیک جهت تماس) بسپارید.

خطرات ضایعات موبایل

تلفن های همراه باید به عنوان زباله های خطرناک معرفی شوند. مواد شیمیایی تلفن همراه مانند لیتیوم، مس، سرب، جیوه، آرسنیک، کادمیوم و روی سمی هستند. هنگامی که در محل دفن زباله دور ریخته می شوند، به داخل خاک می روند و آب های زیرزمینی را آلوده می کنند.

دفع نادرست تلفن‌های همراه می‌تواند منجر به این شود که چنین زباله‌هایی به محل دفن زباله ختم شود، جایی که تجزیه آن صدها سال طول می‌کشد. حتی عناصر شیمیایی موجود در پوشش پلاستیکی تلفن‌های همراه نیز می‌توانند به خاک و آب اطراف آن نفوذ کنند و سطح آلودگی را افزایش دهند.

کارشناسان پیام ضایعات با شماره های ۰۹۱۲۴۷۱۰۸۲۷۰۲۱۴۴۱۲۶۹۲۶(کلیک جهت تماس)

چند نکته درباره بازیافت موبایل

  • تا 80 درصد از تلفن همراه قابل بازیافت است.
  • طبق گزارش ها سالانه 49.8 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می شود. این معادل 9023 گوشی است که در هر ثانیه دور ریخته می شود.
  • نوکیا دریافت که تنها 4 درصد از تلفن های همراه به محل دفن زباله می روند – با این حال، حدود 44 درصد فقط در خانه های مردم بدون استفاده رها می شوند.

  • آگوست 16, 2023
  • Posted By admin

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *